Saplūstošo vibrāciju sajaukums
Džeisons Hanters par «Very Cool People» patīkamo muzikālo pārsteigumu ballītei

Ar augstu enerģiju apveltīts, «Very Cool People» jaunais albums ir «showcase» tam, ka grupa bez liekām piepūlēm jauc kopā fanku, džezu, rokmūziku, tradicionālo klezmeru un daudzus citus mūzikas stilus, kamēr ballējas, izmantojot aktīvu ritmu, melodijas, kas paliek atmiņā, un sarežģītas, bet jautras kompozīcijas.
Albums ar nosaukumu «50 years on Influence + 30 Years of Cool Equals 13 Years Of Music Hooliganism» sākas ar kompozīciju «Rapid Dough/Pelmjaski». Spēcīgas pūšaminstrumentu līnijas un hipnotizējošs basa un bungu grūvs vērienīgi iesāk albumu un veido tā toni ar īsti dejojamu un interesantu kompozīciju. Vēlāk tā pārtop sarežģītākās harmonijās. Pēc sajūtām grupa šķiet vairāk fjūžn-veidīga, bet nekad neaiziet prom no ballītes ceļa. Vēlāk šī kompozīcija pārtop atsvaidzinošā, bet vājājošā pūšaminstrumentu melodijā, kas plūstoši pāriet radošā sintezatora solo, iespaidīgi veidojot enerģisko albuma toni.
Otrā kompozīcija ir «Deep Fried», un tā veido diskomūzikas sajūtu, kas sajaucas kopā ar fjūžn-veidīgu melodiju. Fantastiskās pūšaminstrumentu aranžijas atgādina mazu klasisku pūšaminstrumentu grupu, kas atrod savu ceļu uz mūsdienu deju kluba skatuves. Grupa kopumā lieliski veido savu oriģinālo stilu un skaņu, atklājot, ka patiesais albuma nodoms ir likt klausītājam dejot pie spēcīga bīta, ko veido ritma grupa.
Albums turpinās ar kompozīciju «Camarade Emigrante», kas ir tradicionālāks latīņu džeza piemērs. Jau atkal skaņdarbs ar ļoti dejojamu grūvu un melodiju, kas vēlāk pārtop autentiskā un labi atskaņotā trompetes solo un beidzas ar spilgtu perkusiju solo.
Ceturtā kompozīcija «Thirty Fourth Festival» ir ar piesātinātu basa līniju, kas veido kustības uz priekšu sajūtu un atbilst iecerētajai svētku atmosfērai, vienlaikus parādot arī ansambļa baritonsaksofonista spējas. Vēl viens optimistisks, pozitīvi infekciozs skaņdarbs.
«Renegade» sākas ar nelielu enerģijas samazinājumu, kas labi iederas. Labi izrakstīts pūšaminstrumentu ievads, bet ātri vien skaņdarbs pārtop klezmermūzikas ballītes džemā. Aizraujoša un radoša kompozīcija ar rotaļīgu ērģeļu solo, un tad grupa sāk dziedāt, kas vēl par vienu līmeni paceļ šīs dziesmas jautrību, pirms tā beidzas ar ļoti labu instrumentāciju.
Sestā kompozīcija «Alone in Biksti» ir it kā skaņas ieraksts vecam «spageti vesternam» vai sērfošanas kustībai, kamēr unikāls un aizraujošs grūvs un ģitāras un tenorsaksofona solo veido jautru kompozīcijas noskaņu. «Zillins Maz 500» ir vēl viena dziesma klezmeru stilā ar labi izspēlētu melodiju, kas pārtop fankmūzikas vai fjūžn pārejā, negaidīti, bet labā nozīmē pārsteidzot klausītāju. Viņi spēlē vairāk fankā balstīta grūva tenorsaksofona solo ar efektiem, kas aizved tālāk prom no klezmermūzikas noskaņojuma tikai tāpēc, lai nevainojami atgrieztu atpakaļ pie oriģinālās tēmas.
Sākoties ar ļoti enerģisku roka ievadu ar smagu pūšaminstrumentu spēli priekšplānā, «Around the Harvest» ir vēl viena ļoti labi aranžēta melodija, kas maina vietām smago roku un melodiskākas sajūtas. Trombona solo izvēle pār roka rifiem ir interesanta, un, šķiet, lieliski der šī sastāva stilam. Vēlāk kompozīcija pāraug negaidītās harmonijās, kas atkal ir patīkams pārsteigums.
«Ierindnieks» ir tradicionālāks. Pūšaminstrumentu grupa tiešām parāda savas iemaņas lieliskā ansambļa frazējumā, pat pievienojot miksam flautu. Bet, tāpāt kā daudzās iepriekšējās dziesmās, viņi aizved visu soulmūzikas harmonijās un labi iestrādātajās pūšaminstrumentu notīs, kas pārsteidz nesagatavotu. Un, pirms klausītājam paliek pārāk ērti, viņi atgriežas atpakaļ marša ritmā ar vieglumu, veidojot interesantu klausīšanās pieredzi.
Desmitā kompozīcija ar nosaukumu «Arnolds» sākas ar skaidru deju un fankmūzikas grūvu un harmonijām. Tai ir ļoti enerģisks ballītes noskaņojums ar akurātām fanka pūšaminstrumentu līnijām un pavisam nelielu klezmermūzikas noskaņu, pirms tā pāraug ski / klezmermūzikas spēcīgajā nobeigumā. Šī kompozīcija parāda grupas spēju nodrošināt klausītājam iespēju novirzīties no agresīvās ballīšu enerģijas uz vairāk «oldschool» fankmūzikas pieredzi, kas labi nostrādā kā atbalstoša kompozīcija kopējam projektam.
Albumu noslēdz kompozīcijas «Plostnieks/Ej Morjak», «Oskar», «Yellow Bride» un «Get-Together Old Chums». «Plostnieks» sākas ar spožu pūšaminstrumentu grupas ievadu ar melodisku trombona solo, tad pārtop mistiskā fanka melodijā kopā ar sērfošanas ballītes grūvu. Fankā balstītais ritms un precīzas iespēles audzē kompozīcijas intensitāti, kas liek klausītājam kustēties.
«Oskar» turpina ballīti, sākoties ar izkropļotām ģitāras skaņām un pūšaminstrumentiem, kas mijas ar tradicionālām klezmermelodijām. Iespējams, šis ir visa projekta vistiešākais un kaislīgākais rokmūzikas piemērs.
«Yellow Bride» turpina ballīti ar augstas intensitātes grūvu un tradicionālām saknēm, kas spīd cauri kompozīcijai. Papildus mūsdienu harmonizācija un labi pārdomāta kompozīcija un aranžija novirza šo dziesmu no tā, kas varētu būt uztverts kā vienkārši jautra ballīšu melodija nākamajā līmenī. Šie paņēmieni atrod izcilu balansu dejojamajai un muzikāli interesantajai dziesmai.
Un visbeidzot «Get-Together of Old Chums» noslēdz albumu kā viegla, bet smagi svingojoša kompozīcija, kas arī ietver sērfa un klezmermūzikas elementus un pūšaminstrumentu melodijas, kas atgādina rokmūzikas grupu «Chicago» vai fanka leģendas «Tower of Power». Beidzoties ar pūļa kliedzieniem fonā un patiesi veidojot ballītes atmosfēras noslēgumu.
Kopumā «Very Cool People» albums «50 years on Influence + 30 Years of Cool Equals 13 Years Of Music Hooliganism» parāda stipru grūvu, pūšaminstrumentu saspēli un izcilas aranžijas, nemanāmi sajaucot kopā vairākus mūzikas žanrus, un katram no tiem ir spēcīgi ritmi un melodijas. Šis albums ir nebeidzama ballīte ar iespaidīgām performancēm no visa sastāva. Šis ir prieks mūzikas mīļiem un arī tiem, kuri vienkārši vēlas labi pavadīt laiku un uzdejot. Ja ir vēlme pēc optimistiskas, ritmiskas un labi aranžētas muzikālās pieredzes, šis albums ir domāts jums.