Pievieno pasākumu

Ievadi savu e-pastu, lai reizi nedēļā saņemtu džeza notikumu afišu visā Latvijā, kā arī vairākas reizes gadā lasītu džeza žurnālu.

Lasīt žurnālu

Apvienība Wise Music Society sāk veidot elektronisko žurnālu par Latvijas (un ne tikai) džeza dzīvi. Lasi jaunu numuru te!

Duo Asempa — gaišs un krāsains brīdis aukstajā novembrī


Duo Asempa koncerts Dad cafe, duets, kas ar minimāliem līdzekļiem spēj panākt maksimālu efektu

Karīna Slišāne

Novembrī ar vairākiem koncertiem un meistarklasi mūsmājās viesojās muzikālais kolektīvs Duo Asempa. Šajā projektā muzicē beļģu dziedātāja Nadine Nix un ģitārists no Nīderlandes Frank Peeters.

Evilena Protektore

Koncerts, kas norisinājās 17. novembra vakarā Dad cafe, piedāvāja klausītājiem ļoti bagātu un krāšņu repertuāru, kas ietvera kompozīcijas svinga, bosanovas, blūza, deviņdesmito gadu popmūzikas, bībop stilā, kā arī āfrikāņu ritmos un melismos. Mūziķis Frank Peeters koncerta laikā izteicās, ka ir sajūta, ka viņš muzicē savā viesistabā, un šie vārdi patiesi, ļoti precīzi atspoguļo kopīgo un mājīgo atmosfēru koncerta laikā.

Ļoti apbrīnojama ir Nadine Nix fleksibilitāte un imitēšanas spēja. Tas atspoguļojās darbā All blues, kur dziedātāja imitēja bungas, savukārt cituviet’ varēja dzirdēt arī trombona un afrikāņu sitamo instrumentu imitēšanu, tādējādi veidojot krāšņāku kopskanējumu ģitāras solo laikā.

Jāizceļ dziedātājas radošā pieeja un ticība, ka jebkura lieta var pārvērsties par instrumentu, ja vien tu tam notici un spēj to pareizi pasniegt. To varēja dzirdēt mums visiem plaši pazīstamā darba Route 66 ietvaros, kur ļoti pārliecinoši krēsls tika izmantots kā sitaminstruments un uz tā tika izpildīts arī varen’ ieintriģējošs solo. Varu turpināt arī ar plastmasas tortes vāka kā sitaminstrumenta izmantošanu darbā Caravan, kas izskanēja koncerta otrajā daļā. Šeit vēlētos uzteikt dziedātājas izjusto improvizāciju, izmantojot simetriskās skaņkārtas. Šis darbs  piesaistīja arī uzmanību ar franču valodas rečitējošu motīvu ievadā. Tas spilgti apliecina šīs valodas fonetisko skaistumu un iespēju baudīt to kā mūzikas izteiksmes līdzekli.

Frank Peeters aizrautīgā muzicēšana, spēja komunicēt ar klausītājiem un solo numuri neatstāja publiku vienaldzīgu. Mūziķi viens otru pazīst vairāk kā piecdesmit gadus, un to atspoguļoja viņu organiskā un dabiskā saspēle.

Kā vienu no spēcīgākajiem mākslinieku izteiksmes līdzekļiem vēlētos izcelt Nadine Nix dziedājumu afrikāņu stilā. Šī autentiskā dziedāšana un balss plašums, kas pēkšņi izlaužas no mūziķes krūtīm, ir apbrīnas vērts un pārsteigumiem pilns. Rituāls dziedājums, kura raksturīgajos skaņu salikumos iekodētas milzīgas skumjas — globālās un dziļi intīmās robežās. Dziedājuma telpiskums dzimst brīdī, kad ar to mijiedarbojas bērnišķīgi naiva un rotaļīga tēma. Šis salikums, kā mums zināms, ir ļoti pazīstams dramaturģiju veidojošs līdzeklis kā klasiskajā mūzikā, tā arī teātrī, bet ne vienmēr visi to spēj apvienot vienuviet.

Duo Asempa lieliski parāda, kā ar minimāliem līdzekļiem var panākt maksimālu efektu, un ka jebkuru lietu var transformēt mūzikas instrumentā. Silti mājīgs, gaišs, atvērts, krāsains un bagāts bija dueta sniegums, ko noteikti ir vērts apmeklēt vēl un vēl.